wat maakt
talentstad
bijzonder?

Wat is TalentStad Beroepscollege?

TalentStad Beroepscollege is de plek waar je ontdekt wat je met jouw talenten kunt doen. Een spannende ontdekkingstocht! Leraren helpen je met de nieuwe vakken en de lastige keuzes die je gaat maken. Samen op weg naar jouw droomberoep!

Wat kun je er doen?

Houd je van techniek? Beweeg je graag? Of maak je mensen graag mooi? Het zijn allemaal talenten waarmee je bij TalentStad Beroepscollege aan de slag kunt. Ook in de praktijk. Sleutel bijvoorbeeld aan een auto in een echte werkplaats. Wij hebben een schoonheidssalon waar jij mensen mooi maakt. Een designafdeling om je creativiteit los te laten. En nog veel meer spannende praktijkruimen!

Goed voorbereid

De opleidingen op TalentStad duren 4 jaar en leiden op voor een vervolgopleiding op het mbo. Je oriƫnteert je op het mbo of de arbeidsmarkt door stages te volgen en ROC's te bezoeken. In het derde en vierde jaar van TalentStad bouw je aan een examendossier. Daarin leggen we je cijfers vast en welke vaardigheden je hebt geleerd. Met dat dossier zorgen we dat je aansluiting met het mbo beter verloopt.

Waarom TalentStad?

In een stad leven veel verschillende mensen die allemaal verschillende dingen doen. Dingen die ze leuk vinden, en dingen die nodig zijn. Iedereen is op weg ergens naartoe en ontdekt steeds iets nieuws. TalentStad is net zo. Allemaal verschillende leerlingen leren allerlei verschillende vakken. Je ontdekt wat je leuk vindt en doet wat nodig is om je doel te bereiken. Dat doel is jouw droomberoep. We vinden het belangrijk dat onze school je zoveel mogelijk kan bieden. Daarom is TalentStad kleinschalig ingedeeld en hebben we een sterke band met de regio.

Tegelijk zijn we onderdeel van een grote organisatie: Landstede Groep. Daardoor kunnen we dingen mogelijk maken die anders buiten bereik blijven. De samenwerking met andere scholen geeft daarnaast alle kansen voor dialoog en verdieping. Met die scholen delen wij onze onderwijsvisie en onze protestants christelijke of katholieke achtergrond.