visie &
identiteit

Visie

TalentStad: een stad waar het om het ontdekken en ontwikkelen van talent draait, jóuw talent. TalentStad begeleidt je hierin, zodat je na het verlaten van onze stad goed voorbereid bent op de volgende stap in je leven.

Het leuke is dat je bij ons zoveel mogelijk kunt leren op je eigen manier. Iedereen leert immers anders. Op TalentStad kijken we wat jij nodig hebt om een weerbare, flexibele wereldburger te worden. Dat doen we op school, maar je maakt ook kennis met de samenleving om ons heen. ‘Hybride leren’ heet dat; we gaan zoveel mogelijk op pad en we halen zoveel mogelijk kennis (beroepen) in huis. Internationalisering hoort er ook bij. Door bijvoorbeeld uitwisselingen met buitenlandse scholen maak je kennis met andere culturen. Zo leer je alles over respect, acceptatie en erkenning.

Loopbaanoriëntatie is op TalentStad de rode draad. Je leert jezelf kennen en je maakt kennis met de maatschappij en vervolgopleidingen. We sluiten aan bij jouw interesses en talenten.

Identiteit

‘Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden’, is ons motto. Dat lukt het best als we elkaar met liefde en respect behandelen. Onszelf en de ander vertrouwen. En elkaar ruimte en geborgenheid geven. Op TalentStad kun je jezelf zijn.

TalentStad is onderdeel van Landstede Groep. We zijn een open, christelijke school, waar iedereen welkom is. Samen met de andere scholen van Landstede Groep gaan we voor waarde(n)vol leren leven. Dat betekent het volgende:

- We willen ontwikkelen;

- We zoeken de ontmoeting;

- We werken aan brede persoonsvorming;

- We verleggen grenzen;

- We zijn betrokken.

Samen gaan we op weg naar wie jij wilt zijn!